Saya pernah menjadi “ultras” PAS

Saya pernah menjadi “ultras” PAS. Sehinggalah gelombang menghina dan meremehkan golongan “profesional” oleh para ustaz muda menggila sekitar 2014++. Saya kemudian perlahan-lahan menjauhkan diri daripada parti ahli suci tersebut.
Hari-hari ini, ketika membaca beberapa status fb berkaitan PAS dan komen yang mengikutinya, saya rasa sangat terkilan. Kasar, jelek dan memalukan. Begitu sekali hinaan terhadap PAS dilontarkan oleh netizen dengan kata-kata yang jijik. Mendidih juga hati membacanya.
Marahlah. Kritiklah. Gunalah ayat yang bertamadun dan sesuai dibaca dengan nilai Islam dan Timur kita. Kalau nak tunjuk garang sekalipun, di domain awam, ada batasnya. Jangan kerana marahkan nyamuk, pakaian sendiri dibakar. Nanti meludah ke langit, bertepek di muka sendiri!

Survey Jangan Marah

Survey Jangan Marah.
.
Jika ada orang tawarkan ada pelaburan keuntungan 30% setiap bulan. Janji dapat!. Kemudian dia tunjukkan kereta mewah yang dia baru tempah, rumah banglow yang dia baru beli. dan akaun bank yang penuh dengan 00000.
.
apakah yang anda akan lakukan?
.
A) Try labur RM1000 ke RM3000 dulu.
B) Cakap pada dia “saya fikir dulu” aper-aper saya roger.
C) Cakap “hang ingat aku bodoh ? “
.
.
Haa, apa pilihan anda, A, B atau C…atau ada jawapan lain?
.
.
.
#kewangan
#scam #kaizannazlan

JATUH DAN BANGUN ,

JATUH DAN BANGUN
.
“manusia ini imannya naik turun” kata seorang ustaz.
.
“apabila dia bertaubat, dia akan buat juga kesalahan, kemudian dia bertaubat kembali. Begitulah seterusnya dan seterusnya” ujarnya lagi.
.
“Tapi, apabila kita mampu mengambil ikhtibar dari kesilapan yang dilakukan, darjat kita akan lebih tinggi”
.
Saya mengangguk. Saya kira ia sama konsepnya dalam perjalanan sebagai seorang usahawan. Walaupun kita sudah banyak belajar, pastinya kita akan tersalah langkah juga. Seterusnya kita perbaiki dan perbaiki lagi.
.
Yang penting kita jangan lalai untuk “ambil ikhtibar” dari kesilapan yang kita lakukan dan “tambah baik”. Ini penting untuk islahkan diri.
.
Dengan cara ini walaupun jatuh bangun perjalanan kita seperti roda, hakikatnya roda kita akan sentiasa bergerak kedepan.
.
Moga kita terus maju kedepan. Bila bermanfaat, share pada rakan-rakan yang lain.
.
.
.
#kaizannazlan
#budakkelasbelakang
.

KESIANNYA DALAM PANTANG KENA KERJA

KESIANNYA DALAM PANTANG KENA KERJA.
terima kasih semua yang ambik berat. Jangan risau insyaAllah kak N sihat.
Kalau memang dapat cuti bersalin,dah lama kak N cuti 3 bulan.
Eh kenapa tak dapat cuti?
Sebab kak N guru interim masih belajar lagi .
So kak N amik MC je haritu. Klinik boleh bagi 5 hari. So setiap minggu kak N pi amik MC. minggu ni terus start keje.
Alhamdulillah, dengan izin Allah kak N sihat. Luka bersalin pun cepat baik.
Terima kasih Allah.
Terima kasih shaklee.
#setberpantangshaklee
#kaknjualshaklee

Ingat senang ke nak terima orang yang tak pernah kita jumpa tiba tiba datang rumah jumpa mak ayah kita

Ingat senang ke nak terima orang yang tak pernah kita jumpa tiba tiba datang rumah jumpa mak ayah kita.
Dengan niat nak jadikan kita isterinya?
Alhamdulillah senang.
Kak n tanya je nama awak siapa?
FATIHI.
Allah terus terbuka hati kak n masa tu taw.
?Fatihi tu maksudnya kemenanganku, terbuka. Patut pun terus terbuka hati.
Hihihi
#branding
#AHEbynas